På dagen kommer du blandt andet til at til at høre mere om:
- "Digital Transformation af Borgerservice" her stiller Søren Frederik Bregenov-Beyer fra Digitalisering og Teknologi hos KL skarpt på hvordan digitale værktøjer som automatisering, kunstig intelligens og datadrevet beslutningstagning kan effektivisere og optimere vores arbejdsgange og processer.
- "Rettigheder og retssikkerhed i borgerservice". Morten Chjeffer Rasmussen fra Institut for Menneskerettigheder, vil dele otte principper, der skal sikre, at den digitale transformation respekterer borgernes rettigheder og retssikkerhed. Dette er ikke blot en teoretisk diskussion, men en praktisk tilgang til at skabe en digital fremtid, der er baseret på inklusion og respekt for grundlæggende rettigheder.
Traditionen tro har vi en række faglige sessioner på konferencen. I år tager de afsæt i de fem pejlemærker for fremtidens Borgerservice som vi har gjorte operationelle og praksisnære. Du kan derfor blive klogere på Mit Overblik, kunstig intelligens i borgerservice, fuldmagter, borgerservice 'ud af huset' og meget mere!
Som altid vil vi også have en række spændende og relevante udstillere med på konferencen!
Vi glæder os til en spændende dag i Nyborg!
Konferencen er for ledere og medarbejdere i borgerservice.
Program
09:00 Velkomst og morgenmad i udstillerområdet
09:30 Velkomst
// Kalle Syberg Kjær, centerchef, Komponent og dagens moderator
09.35 KL's perspektiver på Fremtidens borgerservice
// Pia Færch, kontorchef, KL
09.50 Digital transformation af borgerservice
Oplægget sætter fokus på at udforske potentialet for digital transformation på borgerserviceområdet særligt med fokus på kunstig intelligens. Søren stiller skarpt på, hvad det kræver af ledere og ikke mindst medarbejdere at skabe værdi med de nye teknologier og giver status på anvendelsen af kunstig intelligens i den offentlige sektor ligenu. Søren vil også præsentere os for forskellige eksempler på hvordan kunstig intelligens i hverdagen kan bidrage til nye arbejdsformer som øger kvaliteten for borgerne, forenkler rutinemæssige arbejdsopgaver forbedre samarbejde og øger effektiviteten.
// Søren Frederik Bregenov-Beyer, chefkonsulent, Digitalisering og Teknologi, KL
10.30 Rettigheder og retssikkerhed i borgerservice
”Digitalisering skal altid understøtte borgernes rettigheder og retssikkerhed.”
Sådan lyder det første princip af i alt otte principper, der skal sikre, at digitaliseringen af det offentlige Danmark bliver borgernær og inkluderende. Bag principperne står en bred vifte af civilsamfundsorganisationer, eksperter og forskere. Formålet er at give konkrete indspil til, hvordan digitalisering af den offentlige sektor tager udgangspunkt i menneskerettigheder, borgerdeltagelse, demokratisering af infrastruktur og øget vidensgrundlag.
// Morten Chjeffer Rasmussen, chefkonsulent, Institut for Menneskerettigheder
11.05 Pause hos udstillerne og find din session
11.30 Sessioner
Se beskrivelser af sessionerne til højre på siden
12.25 Frokost
13.25 Sessionerne gentages
14.20 Kaffe og kage hos udstillerne
14.45 Kommunikation – med humoren som forløser
Kan man se det sjove i hverdagen, så kan man også blive det, der med et lidt slidt ord hedder “omstillingsparat”. Lad Karen-Marie Lillelund give et bud på, hvordan man skærper opmærksomheden på god kommunikation og får humoren med i købet - en ting er sikkert: Det bliver ikke kedeligt!
Karen-Marie sætter forkus på den kommunikation, der er grundlaget for arbejdsglæde, god stemning og dermed for en positiv arbejdskultur. Det handler om at vælge sine kampe og med direkte kommunikation skabe et fundament af tillid, som giver lattermildheden og den positive arbejdskultur gode vilkår. Med en positiv arbejdskultur bliver der lettere adgang til nye idéer, og når arbejdet foregår i en atmosfære, hvor man har let til smil, kan man ovenikøbet minimere risikoen for, at travlhed bliver til stress.
// Karen-Marie Lillelund, forfatter og foredragsgholder
15.55 Tak for i dag og kom godt hjem
Sessioner
Vælg mellem følgende sessioner. Sessionerne gentages - så du får mulighed for at deltage på to forskellige.
Session 1: Dialogsession med Borgerservice: Dilemmaer og udfordringer i borgerservice Session 2: Kunstig Intelligens i praksis Session 4: Borgerservice ’to go’ - Digital inklusion i praksis Session 6: Fremtidens attraktive arbejdspladser – på tværs af generationer Mia Nyborg Jørgensen vil løfte sløret for nogle af de spændende indsigter fra en stor undersøgelse om kommunen som attraktiv arbejdsplads fra Komponent, som udkommer i april 2024 og koble indsigterne på hverdagen i borgerservice ved blandt andet at stille spørgsmål som: Er der noget særligt, der motiverer borgerserviceansatte? Og hvilken slags fleksibilitet bliver efterspurgt af forskellige aldersgrupper? |
Praktiske informationer
Tid
D. 30. april 2024.
Sted
Hotel Nyborg Strand
Østerøvej 2
5800 Nyborg
2.750 kr. ekskl. moms pr. deltager.
Det er stadig muligt at tilmelde konferencen.
Tilmeldingen er bindende.
Igen i år er det muligt at deltage på Borgerservice 2024 som udstiller. Der et begrænset antal pladser, og tilmelding foregår efter først til mølle-princippet.
Se standplanen øverst til højre under Filer.
Stand 2 er p.t. ledig.
Hvis du tilmelder din stand inden 1. februar 2024, er prisen 12.000 kr. ekskl. moms. Prisen for tilmelding herefter er 14.500 kr. ekskl. moms.
Inkluderet i prisen er:
- Én deltager inkl. forplejning
- Standplads på 3 m²
- Strømstik og trådløst internet.
Pris pr ekstra deltager: 1.500 kr. ekskl. moms
Max 2 ekstra deltagere til 1.500 kr, Yderligere deltagere er til normal deltagerpris.
Hvis du vil vide mere eller tilmelde dig som udstiller, er du meget velkommen til at kontakte os.